Domino’s Opent Eerste Half Jaar 2021 Een Record Aan Nieuwe Winkels

Screenshot 2021-06-01 at 16.25.31.png
  • png

 Nieuwegein, 18 februari 2021 – Als antwoord op de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden, opent Domino’s Nederland twintig nieuwe vestigingen in het eerste half jaar van 2021. Dit maakt de keten bekend tijdens de publicatie van haar halfjaarcijfers. Naast nieuwe vestigingen, zet de keten dit jaar ook in op meer variatie binnen haar menu en verdere verduurzaming van het bedrijf. 

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland rapporteerde een sterke omzetgroei in het afgelopen halfjaar binnen Europa van  +13,8 % tot €435.7m en een EBITDA van €27,2m (+18,2%). De sterke groei werd is met name te danken aan een toename van het aantal bezorgbestellingen. 

Verschuiving bestelgedrag

Domino’s Nederland zag door de invloed van corona een verschuiving in het bestelgedrag. Misja Vroom, CEO Nederland vertelt: “In vergelijking met andere Europese landen, kwam een groot deel (40%) van onze omzet voor corona uit afhaalbestellingen. Op dit moment is dat nog 20%. 80% van de online orders is voor bezorging. Ook na corona zal het percentage bezorging hoog blijven. Daarom openen we record aantal winkels in de eerste helft van 2021.”

Met het openen van meerdere vestigingen in zowel nieuwe als bestaande gemeenten, verkleint Domino’s haar bezorggebieden. Misja Vroom vervolgt: “onze gemiddelde bezorgtijd is 9 minuten vanaf het moment dat de pizza uit de oven komt. Met de komst van nieuwe vestigingen, kunnen we de bezorgtijd verder verkorten. En omdat afstanden korter zijn, kunnen we duurzamer en ook veiliger bezorgen. In totaal biedt de uitbreiding van Domino’s ook werkgelegenheid aan zo’n 500 nieuwe werknemers in haar vestigingen”.

Duurzame groei

Inmiddels is Domino’s niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. De keten groeide sinds de jaren ’90 uit tot de grootste onafhankelijke maaltijdbezorger van het land. Alle bezorgers zijn bij de keten in dienst. Waar de strategie jarenlang lag op het neerzetten van een landelijk netwerk, heeft Domino’s de ambitie om zich meer in te zetten op duurzame groei van het bedrijf. Misja vervolgt: “corona heeft ons extra doen beseffen dat het een voorrecht was om open te mogen blijven. Groei is belangrijk, maar belangrijker nog is het investeren in mens, milieu en maatschappij. Het komende jaar gaan we ons dan ook meer inzetten op duurzame initiatieven. Op dit moment is bijvoorbeeld 70% van onze bezorgingen elektrisch. En vanaf dit jaar worden er geen brandstof voertuigen meer aangeschaft. Vanaf 2025 willen we 100% elektrisch bezorgen.”Ook zette Domino’s stappen op het verbeteren van het welzijn van dieren. De keten tekende in november 2020 een Europees partnership met CIWF en het Better Chicken Commitment. Komend jaar breidt de keten haar menu uit met meer variatie en gezondere opties zoals salades en vegetarische pizza’s.

*het volledige persbericht met daarin de halfjaar cijfers en de marktpresentatie vindt u terug in de bijlage.Bekijk hier de video van CEO Misja Vroom over de halfjaarcijfers

Misja Vroom CEO Domino's Nederland over de halfjaarcijfers 2020

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 300 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's