Domino’s start campagne ‘Ik heb niks op zak’

Aandacht voor veiligheid van maaltijdbezorgers tijdens de Week van de Veiligheid 

Nieuwegein, 5 oktober 2020 – Tijdens de Week van de Veiligheid vraagt Domino’s met de campagne ‘Ik heb niks op zak’ aandacht voor de veiligheid van maaltijdbezorgers. Ondanks dat er vanwege de coronamaatregelen een stuk minder bezorgers met cash op zak bezorgen, azen de veelal jonge overvallers ook op persoonlijke eigendommen of zelfs een paar pizza’s. Met de campagne wil Domino’s duidelijk maken dat er bij haar maaltijdbezorgers niks te halen valt. Om deze boodschap zichtbaar te maken, dragen maaltijdbezorgers van Domino’s vanaf half oktober een lichtgevende band met de boodschap ‘100% cash free’.

Screenshot 2021-06-02 at 09.35.10.png
  • png

Niks op zak

De veiligheid van maaltijdbezorgers is voor het bedrijf enorm belangrijk.Tijdens de donkere wintermaanden vraagt Domino’s jaarlijks aandacht voor dit thema. Vorig jaar werkte Domino’s nauw samen met diverse gemeenten om de verlichting op belangrijke routes te verbeteren. Dit jaar zorgt de keten voor extra zichtbaarheid van haar bezorgers zelf met een belangrijke boodschap aan overvallers: bij onze bezorgers valt niks te halen. Woordvoerder Marianne Kemps vertelt: “Doordat we vanwege de coronamaatregelen nog steeds veelal cash free bezorgen, is de veiligheid er zeker op vooruit gegaan. Maar we zien ook dat het niet altijd om geld gaat. Dit jaar ging het in 36% van de gevallen om een buit zonder geld. Denk bijvoorbeeld aan een paar pizza’s. Het is dus belangrijk dat we ook nu aandacht blijven vragen voor de veiligheid van bezorgers. Want iedere overval is er één te veel.” Ook het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (het CCV) herkent dit fenomeen, alsdus CCV-adviseur Colin Voetee: “Het is daarom belangrijk om hier aandacht voor te blijven vragen, met elkaar samen te werken en te zoeken naar oplossingen die de veiligheid zichtbaar vergroten. Zoals de inzet van bodycams. De bodycam geeft de bezorger een veilig gevoel bij het uitoefenen van zijn dienst. Bovendien kan het potentiële overvallers afschrikken en mocht het nodig zijn, dan kunnen de beelden de politie helpen bij opsporing.”

Handen in één

De pizzaketen slaat opnieuw de handen in één met het CCV, politie en gemeenten om de veiligheid van haar bezorgers te vergroten. Zo startte de keten in samenwerking met de gemeente Nijmegen, het CCV en aantal andere maaltijdbezorgers een pilot met bodycams begin dit jaar. Ook dit najaar stelt het CCV bodycams beschikbaar voor maaltijdbezorgers in Nijmegen. De bezorgers van Domino’s en Thuisbezorgd gaan de bodycams vanaf 10 oktober dragen, wat werkt als preventiemiddel. Bovendien voelen bezorgers zich veiliger op de weg en beter bestand tegen overvallers.

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 300 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens