Amy (26): Bij Domino’s vind je zowel in de winkel als op het hoofdkantoor dezelfde fijne werksfeer

Amy van den Oord is nog maar 26 jaar, maar vierde onlangs toch al haar 10-jarig jubileum bij Domino's. Via haar broer is ze bij Domino's terecht gekomen en na al die jaren zit ze er nog steeds goed op haar plek. Ze vertelt over de weg die ze binnen Domino’s aflegde, waar ze doorgroeide vanuit een bijbaan in de winkel naar een functie op het hoofdkantoor en hoe zij werkgeluk ziet.

MicrosoftTeams-image (1).png
  • png

Van winkel naar hoofdkantoor

Amy heeft veel verschillende rollen binnen Domino's mogen vervullen. Ze vertelt: ''Ik ben begonnen in de winkel in Empel als pizzamaker. Toen ben ik na een jaar shiftrunner geworden. Dat ben ik lang geweest, zo'n zes jaar. Uiteindelijk ben ik winkelmanager geworden in de winkel in Rosmalen. Dat was leuk, maar niet altijd even makkelijk te combineren met mijn studie. Ik besloot een stapje terug te doen en ben assistent-manager in Den Bosch geworden.’’

Na het afronden van haar master, was het voor Amy tijd voor een volgende stap. Amy: ''Ik wilde graag de kennis die ik had opgedaan tijdens mijn studie voor een organisatie gaan inzetten. Maar tegelijkertijd kon ik de wereld van Domino’s ook nog niet loslaten. Via de franchisenemer van de winkel waar ik werkte, hoorde ik dat ze op het hoofdkantoor mensen zochten op de afdeling Marketing. Ik heb gesolliciteerd en nu zit ik in het mediateam en doe ik een deel van het franchisesupport. Dat bevalt me heel goed.''

Verschillen op de werkvloer

Volgens Amy zijn er een aantal verschillen te benoemen tussen het werken in een winkel en op het hoofdkantoor. Ze vertelt: ''In de winkel gaat het vaak met vlagen. Soms moet je écht hard werken, vooral tijdens de rush. En soms als het niet druk is kan je rustig aandoen, kletsen met je collega's. Op het hoofdkantoor is het wat constanter. Tuurlijk heb je het sommige dagen drukker dan andere dagen, maar niet in zulke extremen als in de winkel. Ook zijn de werktijden anders. Ik heb nu een 9-5 baan, als je in de winkel staat is dat natuurlijk anders. Daar kan je niet zomaar om 17:00 uur zeggen dat je er vandoor gaat. Voordeel van de winkeltijden is dan weer wel dat je kan uitslapen.''

De typische Domino’s sfeer

Naast verschillen, zijn er ook overeenkomsten tussen werk in een winkel en het hoofdkantoor. Amy: ''Wat overeenkomt is de fijne sfeer. Dat is echt Domino's eigen. We hebben een typische Domino’s sfeer, waarbij iedereen wordt gezien en behandeld als gelijke. Of je nou in de winkel of op het hoofdkantoor bent: je kan altijd alles vragen of opmerken bij je manager. Dat vind ik heel fijn van Domino's. Op allebei de plekken kon ik ook helemaal mezelf zijn.''

Als je goed doet, krijg je dat ook terug

Een goede werksfeer staat bij Amy erg hoog in het vaandel. Ze vertelt: ''Als je personeel hebt dat zich fijn voelt bij het bedrijf, de collega's en het werk dat wordt gedaan, zullen zij ook altijd een stap extra voor je zetten. Dat zijn de mensen die langer blijven als het druk is in de winkel. Mensen die minder feeling hebben met het bedrijf of die zich minder op hun plek voelen gaan in zo’n geval naar huis als hun shift er op zit. Ik heb wel het idee dat mensen die blij zijn met hun werk, ook beter presteren.’’

Hoe Amy dan daarvoor zorgde toen zij manager was? Amy: ''Voor mij was het een kwestie van geven en nemen. Soms krijg je een appje van mensen die zeggen dat ze moeten nablijven op school, maar dat ze moeten werken. Op zo'n moment zeg ik: 'Is goed, dan regel ik wel iets voor je.' Als je dat doet zijn mensen ook geneigd iets voor je terug te doen.’’

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Ondanks dat Amy inmiddels alweer een tijdje werkzaam is op het hoofdkantoor, blijft haar passie voor pizza’s maken nog steeds bestaan. Amy: ‘’In drukke weken spring ik zeker nog weleens bij in een van onze winkels. Ik vind het ook nog steeds heel erg leuk om pizza’s maken. Wat dat betreft kruipt het bloed (of tomatensaus zoals ze dit bij Domino’s weleens zeggen) waar het niet gaan kan.’’

Meer weten over het werken in de winkel? Lees dan ook eens het interview met winkelmanager Stephanie.

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.

Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL