Robin (34): Ik zit helemaal op mijn plek hier

Robin Blickman is 34 jaar en werkt al 18 jaar bij Domino's. In die 18 jaar heeft Robin een indrukwekkend cv opgebouwd. Toen hij op de middelbare school zat, begon hij met een bijbaan bij Domino’s als bezorger. Na zijn studie is hij op het hoofdkantoor gaan werken en hij is zelfs in Denemarken werkzaam geweest voor Domino's. Nu is hij franchisenemer in Oegstgeest. Hij vertelt over zijn carrière bij Domino's en wat werkgeluk voor hem betekent.

Thompa_Domino'sPizza_30-11-2019_Lowres-104.jpg
  • jpg

Een gevarieerde carrière

In de winkels is Robin bezorger, shiftrunner en manager geweest. Later heeft hij ook op het hoofdkantoor verschillende functies gehad. Hij vertelt: ''Op het hoofdkantoor ben ik gestart in een marketingfunctie. Daarna heb ik me verder ontwikkeld binnen de afdeling Corporate Stores, een afdeling die verantwoordelijk is voor de winkels die eigendom zijn van Domino’s Nederland. Ik heb 8 jaar op het hoofdkantoor gewerkt, waarbij ik uiteindelijk de leiding kreeg over alle eigen winkels. Dit was een leerzame periode waar ik met plezier op terugkijk. Toen kreeg ik de mogelijkheid om verder te bouwen aan het Domino’s merk in Denemarken. Dat wilde ik graag proberen, dus toen ben ik dat avontuur aangegaan. Ik heb daar veel over mezelf geleerd, namelijk waar ik mijn blijdschap uithaal. Die haal ik uit mijn gezin, uit mijn kinderen. Daarom ben ik na een jaar teruggekomen naar Nederland. Nu ben ik al bijna 3 jaar franchisenemer in Oegstgeest. Ik ken de lokale mensen goed en kan de winkel daardoor goed draaien. Het hoofdkantoor was leuk, maar ik merk wel dat ik een echte ondernemer ben. Ik zit helemaal op mijn plek hier.''

Persoonlijke ontwikkeling

In de 18 jaar dat Robin voor Domino's werkt is hij veel veranderd. Hij vertelt: ''Het mooie van een bedrijf als Domino's is dat er heel veel mogelijkheden zijn. Ik ben heel erg competitief ingesteld, streberig. Dat heeft me ver gebracht, helemaal tot in Denemarken. Maar toen kwam ik op een punt waarop ik dacht: ik kan nu door blijven gaan, maar dan zie ik mijn kinderen bijna niet meer. Op een bepaalde leeftijd kom je erachter wat je zelf nou echt belangrijk vindt. Dus daarom heb ik gezegd dat ik in deze levensfase van mijn kinderen de focus wil hebben op waar ik denk dat ik goed in ben. Dat is een winkel draaien. Ik stimuleer het team goed en steek veel zorg en aandacht in mijn winkel. Maar ik kan ook mijn kinderen naar school brengen en met ze mee naar de sportclub. Ik merk hoeveel energie me dat geeft en dat vind ik heel belangrijk. Jaren geleden was ik anders: toen was het constant gaan, gaan, gaan. Nu ben ik daar een stuk rustiger in geworden. Het is fijn dat je binnen Domino’s altijd een baan kunt vinden die past bij jouw levensfase.''

Geluk op de werkvloer motiveren

Werkgeluk is iets dat Robin belangrijk vindt, vooral in zijn winkel in Oegstgeest. Robin: ''Werkgeluk betekent voor mij dat er blijdschap en vrolijkheid is. Ik probeer als ik in de winkel ben zelf altijd enthousiast te zijn. Dat gaat 8 van de 10 keer makkelijk omdat ik met plezier naar mijn werk ga. Maar soms heb je en off-day en moet je iets meer moeite doen. Maar als je dan binnenkomt, iedereen begroet, een grapje maakt, samen lacht en vraagt hoe het met iedereen gaat, dan word je daar vanzelf vrolijk van. De meeste medewerkers gaan daar vanzelf in mee. En de medewerkers die wat achterblijven, daar ga je dan even los naartoe voor een wat rustiger gesprek. Je moet als leidinggevende leren hoe je met al je verschillende mensen om gaat. De een is gelukkig als je je mond houdt en af en toe vraagt hoe het met diegene gaat. De ander wil diepgaande gesprekken hebben. Sommige mensen vinden het oké als er zakelijk gecommuniceerd wordt, de ander heeft daarin de voorkeur voor wat informeler contact. Als je weet hoe je ieders behoefte daarin tegemoetkomt, zorg je voor blijdschap tijdens het werk.''

Blijf up-to-date met de winkel

Robins winkel is erg actief op social media. Zo heeft de winkel een eigen Instagram- en TikTokaccount. Robin: ''Ik vind het belangrijk dat mensen doen wat ze leuk vinden. Als dat betekent dat ze TikToks willen maken, waarom zouden ze dat dan niet kunnen doen voor de winkel. Je houdt de sfeer zo goed en houdt de medewerkers gemotiveerd. Het draait niet altijd om geld, dat je het leuk hebt, dat is het belangrijkst.''

Zelf benieuwd naar de accounts? Op TikTok en Instaram is de winkel te vinden op @dominosoegstgeest.

Vind je dit verhaal interessant? Lees dan ook het verhaal van Fleur.

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.

Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL