Een wervingscampagne via TikTok? Domino's en Monkeys & Bananas doen het!

Een jonge doelgroep bereik je tegenwoordig alleen nog door je aan te passen. Écht aan te passen. Dat betekent; échte authentieke content, die door de kijker zelf gemaakt had kunnen zijn. En dat op de kanalen waar deze jonge doelgroep zelf het meest actief is.

HomepagebannerJobs2_1400x600px.png
  • png

Monkeys & Bananas ontwikkelde de nieuwste personeelswervingscampagne voor Domino’s, waarbij TikTok hét centrale communicatiemiddel vormt. Alain de Schutter van Monkeys & Bananas vertelt: ‘’TikTok is onwijs populair bij GenZ. We zien duidelijk dat je op TikTok vooral kunt scoren met creativiteit en humor. De content die er gedeeld wordt is niet te vergelijken met de content die je vindt op een ander platform. Als merk kun je hier op inspelen, mits je jezelf natuurlijk goed aanpast aan de doelgroep. En dat hebben we gedaan.’’

"Tja, het was even wennen om de gelikte reclamische content achter ons te laten in deze campagne" geeft Stefan Mouwen, local store marketeer bij Domino's, aan. ‘’De jonge doelgroep wordt steeds sneller én kritischer als het gaat om advertenties. In een mum van tijd scroll of swipe je een reclame weg. Hoe blijf je relevant en interessant voor deze doelgroep? Dat kan dus alleen door je te blijven verdiepen in dat wat hen bezighoudt. Alleen dan blijf je zichtbaar op de schermen van GenZ.’’

In het campagneconcept #PIZZAAANDEBAK, staat authenticiteit centraal. TikTok is hét voorbeeld van deze omslag in content. Het gaat niet meer om de mooiste en gaafste beelden. Het gaat om creativiteit. Daarmee scoor je. ‘’We hebben creatieve en authentieke campagne video’s gecreëerd, waarin onze eigen medewerkers de hoofdrol spelen. Dit maakt de content persoonlijk: het zou zomaar jouw werkdag bij Domino’s kunnen zijn.’’ Aldus Stefan Mouwen.

‘’Vervolgens is het concept ook doorvertaald in tal van middelen. Ook in deze middelen laten we zien dat de medewerkers van Domino’s betrokken zijn in het concept.’’, vult Alain de Schutter aan. Iedereen heeft een eigen 'reason to believe' in Domino's. Hiervoor zijn verschillende hashtags gekozen door de medewerkers van Domino’s. Deze hashtags komen terug op alle offline en online uitingen.’’

Voor wie zelf 'aan de bak' wil bij Domino's, is er genoeg uitdaging te vinden. De meest actuele vacatures zijn te vinden via www.dominosjobs.nl

Benieuwd naar de video's?

Neem dan een kijkje op het TikTok kanaal van Domino's.

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 330 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL