Domino’s Nederland deelt vandaag in haar trendreport de meest actuele ontwikkelingen en trends voor 2022. Daarin vermeldt de keten het eerste quick service restaurant in Nederland te zijn dat sinds deze maand gebruik maakt van Nutri-Score. De keten wil consumenten helpen bij het maken van een bewuste keuze. Zowel in de winkels als online wordt per gerecht duidelijk onder welk Nutri-Score label het gerecht valt. Het groene label (A) is de meest verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten met score E hebben de minst gunstige samenstelling en een donkeroranje kleur. De start met Nutri-Score is onderdeel van de weg die Domino’s is ingeslagen om consumenten meer transparantie en variatie te bieden. Zo breidde Domino’s begin dit jaar haar menu uit met een A label pizza als ook meer vegetarsiche en veganistische opties.
Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden.”
Marianne vervolgt: “Naast de introductie van Nutri Score, is er ook hard gewerkt aan verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Ons streven is dat dit 100% is aan het einde van 2022.”
De keten heeft voor de Nederlandse markt een trendreport samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Niet alleen Nutri-Score is daar een belangrijk onderdeel van. In het trendreport zijn ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s, voedselveiligheid en het belang van clean label en vertelt Casper Mooyman, hoofd marketing, over de Nederlandse trends op de consumentenmarkt. In het rapport wordt ook stilgestaan bij de manier waarop Domino’s met telers en verse ingrediënten werkt en is een factsheet toegevoegd met de meest opvallende feitjes op het gebied van pizza en andere Domino’s gerechten.
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 330 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
-
- Marianne Kemps
- Head of corporate communications
- marianne.kemps@dominos.nl
- +31 (0)6 29 40 67 15
-
- Manon Stoutjesdijk
- PR specialist NL & BE
- manon.stoutjesdijk@dominos.nl
- +31 (0)6 21 99 32 06
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Amsterdam viert Koningsdag op het water mét pizza
Vandaag viert Nederland Koningsdag als vanouds. Zo ook in de hoofdstad, waar feestvierders de verjaardag van de koning traditiegetrouw op de Amsterdamse grachten vieren. Domino’s bezorgde...
A better slice for everyone
Group Chief Procurement Officer John Harney talks about the shift his team has made from focusing on 'the lowest unit price' to building long term relationships with partners where innova...
A better slice for everyone
Group Chief Procurement Officer John Harney vertelt over de verschuiving die zijn team heeft gemaakt van het focussen op 'de laagste eenheidsprijs' naar het opbouwen van lange termijn rel...
Domino’s wint Foodservice Award in de categorie Fastservice
Op donderdag 10 maart 2022 vond de jaarlijkse uitreiking van de Foodservice Awards plaats. Domino’s mocht de award in de categorie Fastservice in ontvangst nemen.
Domino’s verandert winkel in ‘All Women Store’ op Internationale Vrouwendag
Dinsdag 8 maart is het International Women’s Day. Voor Domino’s dé reden om de winkel in Schoonhoven om te dopen tot een ‘All Women Store’.