Domino’s blijft investeren in verdere groei

Toekomst van bezorgen: dichtbij de klant, persoonlijk en duurzaam

Feiten en cijfers.PNG
  • PNG
Feiten en cijfers.PNG

Nieuwegein, 23 februari 2022 – Domino’s Pizza Enterprises (DPE) moedermaatschappij van Domino’s Pizza Nederland blijft inzetten op lange termijn groei van het bedrijf. Dat maakte s ’werelds grootste pizzaketen ter wereld gisteren bekend tijdens de publicatie van haar halfjaarcijfers. Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), rapporteerde een positieve omzetgroei in het afgelopen halfjaar binnen Europa met een omzet +15,3% tot €502,1m (+3,6% SSS), EBIT $49,7m (+11,5%). Domino’s opende in Europa 39 nieuwe winkels.

Europe CEO Andre ten Wolde: "Het bestelgedrag van consumenten is door COVID-19 blijvend veranderd. Het afhaalpercentage van maaltijden ligt nog steeds onder het niveau van voor de pandemie. Tegelijkertijd zien we het aantal bezorgbestellingen toenemen. Die groei is grotendeels afkomstig van nieuwe klanten. Ik ben enorm trots op onze franchisenemers en teamleden, die ondanks de nodige uitdagingen zoal bezetting van personeel  hebben laten zien dat we nog steeds de nummer 1 in bezorgen zijn.”

EBIKE_lowres.jpg
  • jpg

Toekomst van bezorgen

Domino’s kijkt met veel vertrouwen naar de toekomst. Komende jaren blijft de keten inzetten op verdere uitbreiding van haar winkelnetwerk. Misja Vroom, CEO Domino’s Nederland vertelt: “Met het openen van nieuwe winkels, verkleinen we bezorggebieden. Hierdoor zijn we instaat om nog sneller en op een duurzame wijze te bezorgen. Een tweede essentiële factor in maaltijdbezorging is personalisering. Voor de zomer lanceren we ons nieuwe bestelplatform en mobiele app. Waar of hoe je bestelt: we maken bestellen gemakkelijker én persoonlijk doordat beide platformen volledig zijn ingericht op basis van jouw favoriete smaken en voorkeuren.”

In een krappe arbeidsmarkt is het binden van talent belangrijker dan ooit. Misja vervolgt: “Onze teamleden hebben ongelofelijk veel passie voor het bedrijf en hebben de ambitie om zichzelf op persoonlijk- als werkgebied verder te ontwikkelen. Onze trainingen, opleidingen en interne netwerk events zijn dan ook gericht op lange termijn investering van talenten en hen de kans te bieden om mee te groeien met ons bedrijf.''

  • jpg

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 330 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL