Highlights Europa
- Groei netwerkomzet DPE-Europa: 1,6%
- EBIT: 41,5%
- Domino’s heeft in het afgelopen halfjaar een herstructurering ingezet, welke binnenkort in Europa wordt afgerond
- Binnen de Europese markt voert Duitsland de regio aan, met een groei van de bezorgverkopen, inclusief het binnenhalen van nieuwe klanten via samenwerkingsverbanden met aggregators en door de reclame-uitgaven te verplaatsen van traditionele kanalen zoals televisie naar online kanalen zoals social media
- Het afgelopen halfjaar introduceerde Domino’s succesvolle productintroducties zoals de My Domino’s Box en toonde zij haar technologische voorsprong met een wereldwijd prototype van de Domino’s dXb
- Domino’s Europa nam voor het eerst met al haar markten deel aan de Domino’s for Good Day en haalde €120.000,- op voor het goede doel
DOMINO'S BLIJFT ZICH RICHTEN OP HET LEVEREN VAN INSPIRERENDE PRODUCTEN EN KEERT TERUG NAAR EEN GROEI IN SAME STORE SALES
Nieuwegein, 23 februari 2024 - Domino's Pizza Enterprises (DPE), moederbedrijf van Domino's Pizza Nederland, wil in de tweede helft van haar financiële jaar terugkeren naar een hogere same store sales en winst door het leveren van inspirerende nieuwe producten, uitstekende service en waarde voor nieuwe en bestaande klanten. Dit maakte de expert op het gebied van pizzabezorging woensdag 21 februari bekend tijdens de publicatie van de halfjaarcijfers. Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP) meldde dat Domino's in Europa wekelijks groeit in orders en het leveren van waarde, maar dit in sommige markten nog meer aandacht nodig heeft. Duitsland heeft de afgelopen maanden een aanzienlijke groei laten zien en is momenteel de drijvende markt in Europa.
Klantwaarde en winstgevendheid franchise
Domino's Pizza blijft zich richten op haar strategie om de waarde voor de klant te verhogen door middel van inspirerende nieuwe producten, ontworpen voor bezorging en tegen een betaalbare prijs. DPE Europe CEO André ten Wolde legt uit: "Ons Europese bedrijf is nog steeds aan het herstellen van inflatiegerelateerde kostenstijgingen en heeft in sommige markten nog steeds te maken met stijgende arbeidskosten. We zien echter dat de winkelomzet in onze Europese markten weer langzaam stijgt en daarmee ook de winstgevendheid van onze franchisepartners. Duitsland blijft de regio aanvoeren omdat het succesvol heeft aangetoond dat de introductie van nieuwe inspirerende producten en de focus op nieuwe partnerschappen door aggregators kan leiden tot het aantrekken van nieuwe klanten. Hoewel we in alle markten nog ruimte voor verbetering zien, vooral in Frankrijk, zijn we ervan overtuigd dat we goed gepositioneerd zijn met onze huidige aanpak, gericht op uitvoering, en in staat zullen zijn om de omzetgroei de komende maand te verhogen."
Nieuwe producten en technologische voorsprong
Domino's is altijd een technologische pionier geweest. Het zit in het DNA van Domino's om altijd een stap voor te zijn op de toekomst. De wereldmarktleider in thuisbezorging van pizza's heeft deze voorsprong de afgelopen maanden opnieuw laten zien en een innovatief prototype van het bezorgvoertuig van de toekomst gepresenteerd (Domino’s dXb). Deze innovatieve e-bike zou de toekomstige versie van de Domino's vloot kunnen zijn en draagt bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf om in 2030 de dominante duurzame bezorg-QSR in elke markt te zijn.
Succesvolle lancering van Domino's For Good Day (ESG)
Domino's blijft vooruitgang boeken met haar duurzaamheidsactiviteiten. Voor het eerst namen de Europese markten deel aan de wereldwijde Domino's for Good Day op 9 februari 2024. Daarmee werd ingezameld voor goede doelen. In Europa werd ongeveer 120.000 euro gegenereerd door de verkoop van pizza's. De campagne werd op alle markten gepromoot via de eigen kanalen, waardoor het een groot succes werd.
Kijk voor meer informatie op: https://investors.dominos.com.au/asx-announcements-1
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.
Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Jaarresultaten juli 2023 – juni 2024 van Domino's Pizza Enterprises Limited
Afgelopen woensdag kondigde Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), het moederbedrijf van Domino’s Pizza Benelux, zijn jaarresultaten aan. Het bedrijf heeft in het afgelopen jaar overtuigend...
Succesvol Franchise Partner Myrthe Aartman: “Om de groei te zien van mijn team is fantastisch!”
Al bijna een jaar is Myrthe Aartman trotse Franchise Partner van de Domino’s vestiging in Bodegraven. Ze is doorgegroeid van parttime pizzamaker naar een succesvolle Franchise Partner. Myrthe verte...
Domino’s Pizza vermindert haar impact op het milieu dankzij nieuwe deegtrays en aanschaf elektrische vrachtwagens.
Door een van Domino’s nieuwste innovaties past er nu 80% meer deeg in een deegtray. Hierdoor vermindert de pizzaketen het aantal ritten om haar winkels te bevoorraden op jaarbasis met 884. Naast ee...
35 jaar Domino’s in Nederland – Zo groeide de pizzaketen naar 374 vestigingen door heel het land
Vandaag viert Domino’s haar 35-jarig bestaan in Nederland. Met de komst van de pizzaketen in 1989 heeft de bezorging van warme maaltijden een enorme vlucht genomen. Vandaag de dag is Domino’s als g...