Domino’s bezorgt Nederland een glimlach

Tijdens Giving Tuesday, een initiatief dat oorspronkelijk uit Amerika komt en plaatsvindt op de eerste dinsdag na Black Friday, trapt Domino’s Nederland haar interne campagne: ‘Domino’s bezorgt een glimlach’ af. Medewerkers zetten hun tijd en talent door heel het land in om daarmee iets goed te doen voor een ander.

Domino's bezorgt een glimlach.jpg
  • jpg

Decembertraditie

December staat bekend als een traditionele periode van geven. Zo ook voor Domino’s. De afgelopen jaren zette de pizzaketen zich in de decembermaand in voor goede doelen als Stichting met je Hart en de Voedselbank. Dit jaar kiest Domino’s voor een bredere aanpak, waarbij ze haar medewerkers motiveert tijd en talent in te zetten voor een goed doel naar keuze.

Manon Stoutjesdijk, PR specialist bij Domino’s Nederland, vertelt: ‘’In deze bijzondere tijden, zijn er genoeg mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een klein gebaar kan dan al een groot verschil maken. Daarom zetten onze collega’s zich een volledige werkdag in voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk. We willen hen hierbij motiveren om te kiezen voor een doel of activiteit dat hen aan het hart gaat. Zo zijn er collega’s die gratis pizza’s hebben uitgedeeld aan voorbijgangers op straat, maar ook collega’s die zich verbinden aan goed doel en zich hier actief voor inzetten.’’

Een glimlach bezorgen kan het hele jaar door

Waar medewerkers in de decemberperiode volledige support krijgen vanuit Domino’s om een werkdag in te zetten voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk, gelooft de pizzaketen echter dat goed doen niet afhangt van één specifieke periode.

Manon Stoutjesdijk: ‘’Juist in een tijd van veel verandering en uitdaging, is het belangrijk het hele jaar door oog te houden voor mens, dier en milieu. De mogelijkheid tot het uitvoeren van vrijwilligerswerk bieden we daarom het hele jaar door. Ook heeft Domino’s een vast partnership met JINC, een stichting die zich inzet voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt.’’

Goed doen, doe je samen

Met winkels en franchisenemers door heel het land, zijn er ook veel lokale initiatieven waar Domino’s een steentje aan bijdraagt. Manon Stoutjesdijk: ‘’En laten we ook de kleine gebaren niet vergeten, zoals de bezorger die een praatje maakt aan de deur.’’

Voor de pizzaliefhebber die zich wil inzetten voor het goede doel, biedt Domino’s de mogelijkheid het totaalbedrag van de bestelling naar boven af te ronden. Deze donatie komt rechtstreeks terecht bij VN vluchtelingenorganisatie UNHCR.

Over Domino's

Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.

Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.

Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Domino's nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL