Tijdens Giving Tuesday, een initiatief dat oorspronkelijk uit Amerika komt en plaatsvindt op de eerste dinsdag na Black Friday, trapt Domino’s Nederland haar interne campagne: ‘Domino’s bezorgt een glimlach’ af. Medewerkers zetten hun tijd en talent door heel het land in om daarmee iets goed te doen voor een ander.
December staat bekend als een traditionele periode van geven. Zo ook voor Domino’s. De afgelopen jaren zette de pizzaketen zich in de decembermaand in voor goede doelen als Stichting met je Hart en de Voedselbank. Dit jaar kiest Domino’s voor een bredere aanpak, waarbij ze haar medewerkers motiveert tijd en talent in te zetten voor een goed doel naar keuze.
Manon Stoutjesdijk, PR specialist bij Domino’s Nederland, vertelt: ‘’In deze bijzondere tijden, zijn er genoeg mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een klein gebaar kan dan al een groot verschil maken. Daarom zetten onze collega’s zich een volledige werkdag in voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk. We willen hen hierbij motiveren om te kiezen voor een doel of activiteit dat hen aan het hart gaat. Zo zijn er collega’s die gratis pizza’s hebben uitgedeeld aan voorbijgangers op straat, maar ook collega’s die zich verbinden aan goed doel en zich hier actief voor inzetten.’’
Waar medewerkers in de decemberperiode volledige support krijgen vanuit Domino’s om een werkdag in te zetten voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk, gelooft de pizzaketen echter dat goed doen niet afhangt van één specifieke periode.
Manon Stoutjesdijk: ‘’Juist in een tijd van veel verandering en uitdaging, is het belangrijk het hele jaar door oog te houden voor mens, dier en milieu. De mogelijkheid tot het uitvoeren van vrijwilligerswerk bieden we daarom het hele jaar door. Ook heeft Domino’s een vast partnership met JINC, een stichting die zich inzet voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt.’’
Met winkels en franchisenemers door heel het land, zijn er ook veel lokale initiatieven waar Domino’s een steentje aan bijdraagt. Manon Stoutjesdijk: ‘’En laten we ook de kleine gebaren niet vergeten, zoals de bezorger die een praatje maakt aan de deur.’’
Voor de pizzaliefhebber die zich wil inzetten voor het goede doel, biedt Domino’s de mogelijkheid het totaalbedrag van de bestelling naar boven af te ronden. Deze donatie komt rechtstreeks terecht bij VN vluchtelingenorganisatie UNHCR.
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 20.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 370 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen.
Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (ASX: DMP). Met meer dan 8 verkochte pizza's per seconde en meer dan 3.800 winkels in 12 markten (Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisië, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland) draait het bij Domino's Enterprises Ltd. om het leveren van 's werelds lekkerste en meest veelzijdige menu opties. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Rejoyce en Joelle nemen voor één dag de rol van CEO Misja van Domino’s Pizza Nederland over
Als Domino’s een nieuw gerecht op het menu zou brengen, welke zou dat dan zijn? Of hoe ziet de ideale werkomgeving op kantoor eruit? Het zijn vragen waar de Rejoyce en Joelle op donderdag 6 juni ov...
Wereldleider Domino's Pizza Enterprises Ltd kiest voor ImpactBuying om pizza’s van deeg tot doos te verduurzamen.
Domino's Pizza Enterprises Ltd. heeft een strategische samenwerking aangekondigd met ImpactBuying, de in Nederland gevestigde B-Corporation gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven wereldw...
9 februari is het World Pizza Day. Ter ere van het meest populaire gerecht ter wereld, doneert Domino’s aan het goede...
Op vrijdag 9 februari doneert Domino’s, ter ere van World Pizza Day 0,50 cent per verkochte pizza aan haar recent opgerichte Domino’s Foundation. Het doel van deze stichting is om een actieve bijdr...
Domino’s doneert SUP bijdrage aan Plastic Soup Foundation
Per 1 juli 2023 ging de nieuwe Single Used Plastic wet in. Wat betekent deze nieuwe wet voor maaltijdbezorging? En in het bijzonder voor Domino's Nederland?
PRIMEUR IN DE QUICK SERVICE BRANCHE: DOMINO’S NET ZERO DOELSTELLINGEN VOOR 2050 OFFICIEEL GOEDGEKEURD
Domino's Pizza Enterprises Ltd (Domino's) is de eerste restaurantketen (QSR) ter wereld waarbij Science Based Targets zijn goedgekeurd. Deze doelstellingen zijn gebaseerd op de nieuwste wetenschapp...