Tijdens Giving Tuesday, een initiatief dat oorspronkelijk uit Amerika komt en plaatsvindt op de eerste dinsdag na Black Friday, trapt Domino’s Nederland haar interne campagne: ‘Domino’s bezorgt een glimlach’ af. Medewerkers zetten hun tijd en talent door heel het land in om daarmee iets goed te doen voor een ander.
December staat bekend als een traditionele periode van geven. Zo ook voor Domino’s. De afgelopen jaren zette de pizzaketen zich in de decembermaand in voor goede doelen als Stichting met je Hart en de Voedselbank. Dit jaar kiest Domino’s voor een bredere aanpak, waarbij ze haar medewerkers motiveert tijd en talent in te zetten voor een goed doel naar keuze.
Manon Stoutjesdijk, PR specialist bij Domino’s Nederland, vertelt: ‘’In deze bijzondere tijden, zijn er genoeg mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een klein gebaar kan dan al een groot verschil maken. Daarom zetten onze collega’s zich een volledige werkdag in voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk. We willen hen hierbij motiveren om te kiezen voor een doel of activiteit dat hen aan het hart gaat. Zo zijn er collega’s die gratis pizza’s hebben uitgedeeld aan voorbijgangers op straat, maar ook collega’s die zich verbinden aan goed doel en zich hier actief voor inzetten.’’
Waar medewerkers in de decemberperiode volledige support krijgen vanuit Domino’s om een werkdag in te zetten voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk, gelooft de pizzaketen echter dat goed doen niet afhangt van één specifieke periode.
Manon Stoutjesdijk: ‘’Juist in een tijd van veel verandering en uitdaging, is het belangrijk het hele jaar door oog te houden voor mens, dier en milieu. De mogelijkheid tot het uitvoeren van vrijwilligerswerk bieden we daarom het hele jaar door. Ook heeft Domino’s een vast partnership met JINC, een stichting die zich inzet voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt.’’
Met winkels en franchisenemers door heel het land, zijn er ook veel lokale initiatieven waar Domino’s een steentje aan bijdraagt. Manon Stoutjesdijk: ‘’En laten we ook de kleine gebaren niet vergeten, zoals de bezorger die een praatje maakt aan de deur.’’
Voor de pizzaliefhebber die zich wil inzetten voor het goede doel, biedt Domino’s de mogelijkheid het totaalbedrag van de bestelling naar boven af te ronden. Deze donatie komt rechtstreeks terecht bij VN vluchtelingenorganisatie UNHCR.
Over Domino's
Domino’s: wereld’s grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf.
Domino’s heeft wereldwijd ruim 18.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels 350 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Cambodja, Maleisie, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Luxemburg, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.
Contactgegevens
-
- Marianne Kemps
- Head of corporate communications
- marianne.kemps@dominos.nl
- +31 (0)6 29 40 67 15
-
- Manon Stoutjesdijk
- PR specialist NL & BE
- manon.stoutjesdijk@dominos.nl
- +31 (0)6 21 99 32 06
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Winkelmanager Mara: ‘'Bij Domino’s zijn we er voor elkaar en vieren we successen’'
Mara Elling (28) vertelt over de weg die zij binnen Domino's bewandelt en hoe ze in 2023 de snelste pizzamaker van Nederland werd.
Van pizzamaker tot popster: franchisenemer Domino's in nieuw SBS6 programma
Sem van den Burgt, eigenaar van de Domino's winkel aan de Rembrandtweg in Amstelveen, is tegenwoordig naast pizzamaker ook popster. De ondernemer deed mee aan het nieuwe SBS6 programma NIX Factor e...
Pizzakoeriers van Domino’s bezorgen boterhammen in plaats van pizza.
De dag starten met een gezond ontbijt, dat is voor veel kinderen niet vanzelfsprekend. Volgens het Jeugdeducatiefonds groeit 50% van de kinderen op zo’n 100 Rotterdamse basisscholen op in armoede*....
Domino’s Nederland in actie voor Giro555
Domino’s Nederland leeft mee met alle mensen waarvan het leven ingrijpend is veranderd door de aardbeving op maandag 6 februari 2023. Daarom ging tijdens de landelijke actiedag op woensdag 15 febru...
Jeroen (27): ''Bij Domino's ligt de focus vooral op onze mensen.''
Jeroen werkt al sinds zijn 16e bij Domino's. Hij is begonnen op de bezorgscooter en werkt nu sinds september 2022 op het hoofdkantoor in Nieuwegein. Hij vertelt over zijn verschillende functies en ...